Back to the Future tijdens het Smart Learning Event

Vroeger was alles beterOp donderdag 28 september vond de 3e editie van ons Smart Learning Event plaats. Deze editie stond in het teken van ‘Back to the Future’. Een inspirerend event waar we met Werkspot en Holland Casino hebben gekeken naar het verleden, het heden maar ook naar de toekomst. Want was vroeger alles beter? Wat betekent dit voor het leren en welke afwegingen maak je? Of scoort het woord ‘innovatief’ hoger in jouw organisatie?

 

Deze Smart Learning editie had een feestelijk tintje omdat, Tele’Train dit jaar 20 jaar bestaat. De locatie van dit feestelijke evenement om dit met de aanwezigen te vieren was ‘Vondelpark3’.

 

Vroeger was alles beter?!

Door de jaren heen hebben er verschuivingen en veranderingen plaatsgevonden in organisaties in de manier waarop er geleerd wordt. Want wie maakt er tegenwoordig gebruik van e-learning, video learning, virtual classrooms of gamification? Heb je überhaupt wel eens gehoord van augmented reality of van virtual reality en microlearning?

 

Ontwikkelingen op het gebied van leren blijft niet stil staan. Innovatie is aan de orde van de dag. Bij de vraag ‘wat doe je zelf aan innovatie?’, is er veel reserve in de groep. De remmende gedachte aan vernieuwende productinnovaties is overheersend. Innoveren gaat niet zozeer om het inspelen op trends en productinnovaties, maar op wat je goed doet beter doen, iets op een andere manier uitproberen, fouten durven maken en mens en techniek combineren.

 

Veel innovaties blijven dan ook hangen in ideeën en (technische)uitvindingen, maar worden niet geïmplementeerd. Het maken van kleine stappen, doelen stellen, focussen op één onderwerp en oude dingen combineren tot iets nieuws, laat zien dat je begonnen bent en maakt dat je innoveert. Innoveren is vooral beginnen, in beweging komen en implementeren wat je bedacht hebt!

 

Klus, klik, klaar WerkspotKlus / Klik / Klaar

Op innovatieve wijze verovert Werkspot de markt op het gebied van particuliere klussen. Met een online platform zorgen ze ervoor dat vakmannen jouw klussen aan huis opknappen. Maar wat vindt de vakman eigenlijk van deze innovatieve ontwikkelingen? En hoe help je een relatief analoge doelgroep de weg naar online te vinden?

 

Tijdens de presentatie legde Jan Vinken, Customer Experience Manager bij Werkspot, uit hoe het team van Werkspot een paar stappen terug zette om zijn doelen te halen. Want hoe maak je de match tussen consument en vakman? Hoe krijg je de vakman aan het online ondernemen? Waar je vroeger in de Gouden Gids zocht naar een vakman is dit traject tegenwoordig gedigitaliseerd.

 

De uitdaging voor Werkspot was dat zij een vrij anonieme leverancier waren voor de vakman en daardoor vaak een onpersoonlijke manier van communiceren hanteerden (bijvoorbeeld via de mail). Om klanten op de lange termijn aan Werkspot te binden en tevreden te houden bleek customer intimacy cruciaal. Werkspot maakt nu het verschil door echt met de vakmannen in gesprek te gaan. Mede dankzij trainingen van hun medewerkers zijn zij tegenwoordig in staat vakmannen te activeren, te behouden en tevreden te houden.

 

Play to Learn Holland CasinoPlay to learn

Opleiden bij Holland Casino betekent bekwaam zijn in je vak én het verschil maken door een positieve bijdrage te leveren aan de beleving van de gast. Het doel van Holland Casino is om de manier van opleiden nog meer te laten aansluiten bij het échte ‘Holland Casino gevoel!’ Lets’ Play. Daarom zijn de vakopleidingen afgelopen jaar vernieuwd.

 

In samenwerking met Tele’Train heeft Holland Casino blended learning journeys ontwikkeld waarin de koppeling tussen theorie en praktijk het uitgangspunt is. Samen met een werkgroep van inhoudsdeskundigen van Holland Casino uit het hele land zijn slimme keuzes gemaakt en slimme leervormen uitgewerkt, waaronder e-learning en games, die vernieuwend en verfrissend zijn en medewerkers motiveren om te leren.

 

Om een indruk te krijgen van de resultaten hebben alle aanwezigen aan het eind van de presentatie door middel van carrouselvorm in groepen de opleidingsproducten bekeken.

 

Vroeger was alles beter versus beter is de vijand van goed?

Ter afsluiting van de inspirerende presentaties zorgde Evert van Strien, Manager Training, voor een interactief kringgesprek om de middag gezamenlijk af te sluiten.

 

Na afloop van de presentaties en interactieve afsluiting was het tijd om in het zonnetje te borrelen en om elkaar verder te leren kennen.

 

Wij vonden het een zeer geslaagd event en graag willen wij iedereen die aanwezig was bedanken. Hopelijk heeft de middag voor nieuwe inspiratie gezorgd op het gebied van innovatie en heeft het je gestimuleerd om na te denken over welke factoren de keuzes in jouw organisatie bepalen.

 

Wil jij meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van blended learning en training? Of wil je ook aanwezig zijn op ons volgende event? Neem dan contact met ons op en volg ons op Facebook of LinkedIn.

 

DSC02709
« 1 of 18 »

 

Menu Title