De (mis)match Wft en next generation

Denk je een geschikte kandidaat gevonden te hebben, haalt hij zijn Wft certificaat niet! Het is toch werkelijk om gek van te worden..
En dat terwijl de opdrachtgever toch wil dat die positie vanaf volgende week is ingevuld.
Een andere kandidaat vinden in die periode lukt ook al niet. Dan maar hopen dat er nog snel een herexamen gedaan kan worden. En vooral hopen dat de kandidaat nu meer energie stopt in het leren van de benodigde Wft module! Of heb je dit toch meer zelf in de hand dan je tot nu dacht?

 

Herkent u dit probleem?

Veel organisaties zullen zich in deze situatie herkennen. Vaak zijn het jonge, net afgestudeerden starters die in korte tijd enkele Wft modules moeten halen voordat ze aan de slag kunnen in de financiële sector. Sowieso een gekke match toch, jongelui en Wft?
Wft is nu eenmaal niet de meest spannende leerstof, maar de AFM heeft het de banken en verzekeraars nou eenmaal verplicht.
We zien dat van een poule nieuwe medewerkers vaak maar iets meer dan de helft uiteindelijk ook de betreffende diploma’s haalt. En meestal volledig afhankelijk zijn van zelfstudie. Echter, is het doorgaans niet de intelligentie, maar de gortdroge en saaie stof waar deze kandidaten mee worstelen om het benodigde Wft certificaat te kunnen behalen. Waarom doen we het dan?
Simpelweg omdat de banken en verzekeraars next generation skills nodig hebben om bij te blijven in een voortdurend veranderend speelveld. Oftwel, Wft opleidingen zullen beter moeten aansluiten op deze doelgroep!

 

Hoe bereik je de doelgroep dan wel?

Wanneer je de jonge generatie wil enthousiasmeren en motiveren hoort daar natuurlijk een andere aanpak bij. Deze jonge garde willen action learning, ze willen beleven, het moet snel en adaptief! Tele’Train heeft dit mooi weten te combineren met de ontwikkeling van een Wft Game. Door tien minuten per dag kennisbattles te spelen met medestudenten is het veel leuker en gemakkelijker om actief zelf te studeren. Het herhalen van de leerstof verhoogt ook het kennisniveau van de deelnemer. Het is wetenschappelijk bewezen dat wanneer iemand lesstof niet actief herhaalt de opgedane kennis eerder verloren gaat.

WFT Academy: nieuw gezicht in de markt

Wat met name opviel, na het uitvoeren van een marktonderzoek, is dat de markt van Wft opleiders statisch is. Een vaste groep opleiders maakt de dienst uit. De focus ligt op het opleiden van grote aantallen kandidaten. Alleen al om die reden is er zeker ruimte voor een nieuwe en verfrissende manier van Wft opleiden.
Wij geloven in drie kernwaarden, namelijk persoonlijk, plezier en resultaat.
Onze Wft Academy staat voor een persoonlijke benadering, het is de kandidaat die zijn Wft behaalt en niet de organisatie! Daarom hebben wij authentieke Wft trainers en geen docenten voor de groep staan.
Daarnaast is plezier de sleutel tot studieactivatie van Wft, onze studiemotiverende aanpak met inzet van een Wft Game leidt tot de harde en gewenste resultaten. Want uiteindelijk draait het nog steeds om de efficiency, zowel in kosten als in tijd.
Als u daar ook in gelooft, dan bent u bij de Wft Academy van Tele’Train aan het juiste adres. Neem gerust contact met ons op om te praten over hoe de Wft opleiding nu in uw organisatie wordt georganiseerd en vooral hoe dit beter kan!

 

 Thomas Hernaamt
Wft Accountmanager Tele’Train

 

Meer weten?

Bekijk het profiel van Thomas Hernaamt op LinkedIn

 

Menu Title