Geschreven door:

Romy de Lange
LinkedIn
22-11-2018 / Interview

“Van juichend op het hockeyveld naar juichend bij de klant”

Als je aan Tele’Train denkt dan denk je aan Joëlle. En dat mag ook wel na 11 jaar Tele’Train. Hoe is Joëlle ooit het vak ingerold? En wat doet ze als ze niet aan het werk is of achter haar 4 pubers aan rent?

 

Je bent niet meer weg te denken bij Tele’Train. Hoe ben je het vak ingerold en bij Tele’Train terecht gekomen?

Ik werkte bij Casema, voordat ik bij Tele’Train kwam. Op de klantenservice gingen we over op een nieuw CRM systeem en we hadden 2 weken de tijd om 600 medewerkers op te leiden. Tele’Train verzorgde de instroomtrainingen en zij gaven ons de mogelijkheid om een CRM training via e-learning aan te bieden. Zo werd Casema in 2005 de eerste e-learning klant van Tele’Train. Het was jarenlang een prettige en succesvolle samenwerking met de trainers, ontwikkelaars en projectleiders. In 2007 ging Casema reorganiseren en ik was toe aan een nieuwe stap. We zijn in gesprek gegaan en in juni 2007 ben ik gestart als accountmanager bij Tele’Train. De afgelopen 11 jaar heb ik veel geleerd over training en opleiden en leer ik nog dagelijks bij over alle nieuwe ontwikkelingen.

 

Hoe ziet een werkdag van een Sales Manager eruit?

Elke dag is anders en interessant. Sommige dagen rij ik door heel Nederland en heb ik afspraken bij klanten over bijvoorbeeld een nieuwe trainingsvraag, het ontwikkelen van e-learning, een presentatie over een opleidingsplan, een evaluatie of een contractbespreking. Andere dagen schrijf ik offertes, opleidingsplannen of werk ik aan aanbestedingen. En in de tussentijd bel ik veel met klanten, regel ik de overdracht van sales naar operatie en schakel ik veel met collega’s en freelancers. Veel variatie, veel verantwoordelijkheid, veel vrijheid en heel veel in contact met mensen; voor mij de ideale baan.

 

Welk ‘droom’ project zou jij graag nog binnen willen halen?

Al die verschillende vraagstukken en opdrachten bij uiteenlopende bedrijven vind ik erg boeiend. Als ik dan toch iets moet benoemen dan is mijn ‘droom’project vernieuwend en een beetje spannend. Een project dat een stap verder gaat dan een opdracht waarvan we al bewezen hebben dat we het goed kunnen. Dat houdt ons scherp, creatief en innovatief. We hebben de laatste paar jaar verschillende aanbestedingen gewonnen waarin we flink worden uitgedaagd. Ik merk dan de gedrevenheid bij alle collega’s om er weer een succes van te maken.

 

Je zit al weer even in het vak. Als je kijkt naar alle ontwikkelingen de afgelopen jaren, over welke ontwikkeling ben jij het meest enthousiast?

Mijn eerste baan was bij de ANWB. Daar typte ik klantgegevens op een Reis-en Kredietbrief met een ouderwetse typemachine, ik schreef de reisdossiers uit op papier en ik faxte met hotels voor een bevestiging. Dat werkte ook. Maar de techniek heeft ons natuurlijk het meest gebracht. Ik ben geen techneut, maar ik vind al die ontwikkelingen prachtig. Ik vind het vooral erg leuk dat ik dat allemaal heb mogen meemaken, niet alleen in m’n eigen vakgebied, maar in het algemeen. Ik verwonder me vooral over de snelheid van communicatie, over nieuwe slimme apps en andere toepassingen.

 

En als je dan niet aan het werk bent of achter je 4 pubers aan rent wat doe je dan graag?

Ja, die pubers houden me lekker bezig. Ze bezorgen me kopzorgen, maar ik kan er ook erg om lachen. Ik breng veel tijd door op de hockeyclub. Ik vind het heerlijk om op zaterdag langs de lijn te staan en naar de jongens te kijken. Ik hockey zelf (een stuk minder serieus) op zondag en donderdagavond. Ik tennis het hele jaar door, hoewel in de winter minder. Ik hou van fietsen, koken, tuinieren en ik heb een gezellig sociaal leven met veel vriendinnen.

Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.

Contact