Tele’Trainer aan het woord: Romy

“Communicatie-expert bij Tele’Train en de borrelplank”

 

Romy werkt pas zeven maanden bij Tele’Train. In die korte tijd heeft ze al heel wat nieuwsbrieven, artikelen, posts en flyers geproduceerd. Hoe is zij het marketing vak ingerold en wat houdt haar zoal bezig op het werk en daarbuiten?

 

Sinds begin dit jaar werk je als Marketing Coördinator bij Tele’Train. Daarvoor werkte je als loyaltymarketeer. Heb je je draai gevonden bij Tele’Train?

Ik heb zeker mijn draai gevonden. Mijn vorige functie was vooral sales georiënteerd, heel erg leuk, maar toch niet helemaal mijn ‘ding’. Vandaar ook de switch.

Tele’Train voelde vanaf dag één als een warm bad. Dat kon ook bijna niet anders met een team aan enthousiaste en spontane mensen. En qua werkzaamheden had ik ook heel snel het gevoel op de juiste plek te zitten. Natuurlijk niet zonder dat ik af en toe Google even moest raadplegen waar de afkorting CPC ook alweer voor stond. Van sales naar marketing is toch best een hele switch.

 

Hoe ben je het marketing vak ingerold?

Door mijn studie Commerciële Economie, een studie die ik toentertijd gekozen heb omdat ik absoluut nog niet wist wat ik later wilde gaan doen. Gelukkig bleek dit uiteindelijk een hele goede keuze te zijn!

Tijdens mijn minor Marketing Tomorrow en stage bij een grote mode webshop heb ik me specifiek gericht op online marketing.

De mogelijkheid om zowel analytisch als creatief aan de slag te gaan maakt voor mij marketing heel interessant.

 

Hoe ziet een werkdag van jou eruit?

Elke dag is anders. Natuurlijk zijn er werkzaamheden die wekelijks voorbijkomen. Denk hierbij aan het analyseren van alle analytics gegevens, continu verbeteren van onze SEO en SEA en het bijhouden van de website en social media kanalen.

Naast de vaste werkzaamheden ben ik op het moment bijvoorbeeld druk met het opzetten van de nieuwe website. Schrijf ik de ene dag teksten voor de website, zit ik de andere dag weer om tafel met ons grafisch team om alle ontwerpen te bekijken.

Volgende maand staat het Smart Learning Event weer op de planning, dus ook daar gaat veel van mijn tijd nu naar uit. Het regelen van de locatie, sprekers, drukwerk noem maar op.

Vervelen zal ik me niet snel!

 

In dit digitale tijdperk verschuift ook de marketingcommunicatie van organisaties steeds meer van offline naar online. Hoe kijk jij naar deze ontwikkeling? Hoe zorg je ervoor dat Tele’Train blijft opvallen?

Dit is een ontwikkeling die natuurlijk al jaren bezig is, en in gang was voordat ik begon met studeren. Een wereld zonder online marketing is voor mij bijna niet voor te stellen. Ik denk dat de ontwikkeling naar online zeker een goede ontwikkeling is. Kleine spelers op de markt maken online veel meer kans omdat de klant steeds makkelijker bereikbaar wordt. En groot bereik niet meer alleen voor de spelers met grote marketingbudgetten is. Dit maakt natuurlijk wel dat er steeds meer concurrentie is en het moeilijker kan worden om op te vallen.

Op het moment ben ik veel bezig met het creëren van content en het optimaliseren van onze SEO om op deze manier onze vindbaarheid te vergroten.

 

Wat doe je zoal in je vrijetijd? Ben je privé ook een communicatie-expert?

Valt sterke verhalen vertellen ook onder de noemer communicatie expert? In mijn vrije tijd lees ik zeker hier een daar wat over marketing en volg ik bedrijven met vooruitstrevende marketingstrategieën. Maar het allerliefste ben ik continu aan het eten in mijn vrijetijd. Lees: van lunchtentje, naar borrelplankje en door naar weer een ander leuk restaurantje. Onder het genot van een wijntje en natuurlijk een goed gesprek (de communicatie expert die ik ben) 😉

Menu Title