Social media webcare

0.00

v.a.395

Deze training is speciaal ingericht voor de zakelijke dienstverlening

Duur: 2 uur e-learning + 1 dag training

Neem contact op
Category:

Description

Als organisatie is het belangrijk dat je actief bent op social media. Het posten van berichten is een leuke eerste stap, maar het wordt pas echt interessant als je het gesprek aangaat met je klanten. De vraag is alleen, hoe reageer je op berichten van klanten? Er zijn genoeg voorbeelden van berichten en posts die viral zijn gegaan. Soms positief, maar ook negatief en met alle gevolgen van dien. Hoe kun je ervoor zorgen dat social media een toegevoegde waarde voor je organisatie is? En niet een klaagbaak voor klanten?

 

Tijdens de training Social Media krijg je als lid van het webcare team inzicht en handvatten omtrent social media. De focus ligt op het analyseren van de berichten die klanten sturen en posten. Waar komt de post vandaan? Wat wil de klant precies en hoe kun je daar als organisatie het beste op reageren? Klanten die klagen via social media hebben aandacht nodig en willen zich gehoord voelen. En daar is social media ideaal voor! Als organisatie en als individu is het belangrijk om je te realiseren wat het effect van social is. Vooral omdat Facebook en Twitter openbare communicatie middelen zijn. Dit zorgt ervoor dat het op een correcte wijze afhandelen van klachten cruciaal is. De training Social Media biedt handvatten om berichten te analyseren en correct te reageren. Social media is tenslotte een vorm van klantcontact en daar helpen wij je graag bij.

 

Doelstelling:

De deelnemers kennen de impact van Social Media, krijgen inzicht in wat Social Media teweeg kan brengen en leren dit toe te passen in webcare klantcontact.

 

Onderwerpen

  • Wat is de impact van social media?
  • De Tone of Voice van de organisatie
  • Hoe om te gaan met emotionele klanten?
  • Het analyseren van berichten
  • Oefenen met reacties

 

Resultaat

Na het volgen van de Training Social Media ben je in staat klantgericht te reageren. Je kan een bericht analyseren en een gepaste reactie formuleren. De training bevat veel voorbeelden om inzicht te creëren wat er allemaal op social media gebeurt. Je gaat actief bezig met praktijkgerichte oefeningen waardoor je leert op correcte wijze te reageren op berichten. Op deze manier ben je bewust wat de impact is van de berichten die je post.

 

Data:

Vrijdag 7 september 2018 Amsterdam/Utrecht, Eindhoven, Arnhem, Zwolle/Leeuwarden
Vrijdag 5 oktober 2018 Amsterdam/Utrecht, Eindhoven, Arnhem, Zwolle/Leeuwarden
Vrijdag 2 november 2018 Amsterdam/Utrecht, Eindhoven, Arnhem, Zwolle/Leeuwarden

 

Praktische informatie:

  • Minimaal 8 deelnemers, maximaal 12 deelnemers.
  • Dag trainingen vanaf 09.00 – 17.00 uur en dagdeel trainingen van 09.00 – 12.30, tenzij anders aangegeven in de uitnodiging.
  • De trainingen worden parallel aan elkaar gegeven op alle locaties. Bij onvoldoende deelname worden de locaties samengevoegd. De definitieve locatie staat vermeld in de uitnodiging.
  • De inloggegevens voor de e-learning worden uiterlijk één week voor aanvang van de training verstuurd.</li

Inschrijfformulier - Social media webcare

  • Alvorens u zich voor deze training in kunt schrijven, moet u akkoord gaan met onze Algemene Voorwaarden voor Open inschrijvingen
Menu Title