Effectief communiceren

incompany
Deze training wordt op maat gemaakt, afgestemd op de doelgroep en de werkpraktijk.

Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.
Ja ik wil contact

Uniforme en gestructureerde communicatie zorgt voor meer effectiviteit. Professionaliteit stijgt door inzet van een goede gespreksstructuur en door gebruik te maken van de juiste gespreksvaardigheden en technieken. Goed luisteren werkt stimulerend voor je gesprekspartner en voorkomt misverstanden. In deze interactieve training krijg je meer inzicht in je eigen communicatiestijl en in die van anderen. Je leert op een prettige, maar doelgerichte manier communiceren. Hiermee vergroot je je invloed en bereik je meer resultaat, zowel zakelijk als privé. Je brengt je communicatiekwaliteiten naar een hoger niveau.

 

Micro learning:

  • Actief luisteren
  • Samenvatten
  • Vragen stellen
  • Empathie+
  • Feedback

 

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training:

  • Persoonlijke communicatie-leerdoelen
  • Communicatiestijlen                                                                 
  • Jouw meest effectieve gespreksstijl bepalen
  • Schakelen in gespreksniveaus                                               
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Hoe kom jij over op de ander?
  • Verschillende fases in het gesprek
  • Regie houden
  • Actief en empathisch luisteren
  • Vraagtechnieken
  • Effectief gebruiken maken van verschillende communicatiestijlen en -patronen
  • Feedback
  • Praktijksituaties
  • Persoonlijke ontwikkelstappen

 

Resultaat

  • Je hebt inzicht in je eigen stijl van communiceren
  • Je leert situaties beter waarnemen en inschatten
  • Je kan je communicatiestijl aanpassen om je gewenste doel en resultaat te bereiken
  • Je houdt structuur en de regie in een gesprek en kunt actief luisteren
  • Je bent in staat om op effectieve wijze te communiceren en je boodschap over te brengen
  • Je kunt respectvol feedback geven en ontvangen
  • Je kan effectief communiceren met verschillende typen en in verschillende situaties
  • Je kent je kwaliteiten en aandachtspunten in communicatie