Resultaatgericht coachen

0.00

v.a.1150

Deze training is speciaal ingericht voor de zakelijke dienstverlening
Duur:3 dagen training

Neem contact op
Category:

Description

Bij het behalen van de doelstellingen zijn de teamleiders, managers en coaches voor het grootste deel afhankelijk van de inzet van hun medewerkers. Ze stel- len zich hierbij de vragen: ‘Behalen de medewerkers het beoogde resultaat, doen zij de dingen goed en zijn zij betrokken bij hun werk?’ Door middel van coachen worden de medewerkers tot het gewenste resultaat gebracht.

 

Doelstelling

De deelnemers leren de vaardigheid van het meeluisteren en het voeren van coachingsgesprekken, zodat ze hun medewerkers in beweging kunnen zetten en met behulp van resultaatgericht coachen kunnen sturen op functiegerichte ontwikkeling.

 

Onderwerpen

  • coachen: gesprekken, stijlen, manieren en proces
  • monitoren en kalibreren
  • Klant Interactie Formule (KIF)
  • ontwikkelcyclus
  • leerstijlen
  • jouw coachingsstijl
  • feedback geven

 

Resultaat

  • Deelnemers zijn op de hoogte van de randvoorwaarden voor het uitvoeren van hun taak als begeleider.
  • Deelnemers vergroten hun persoonlijke effectiviteit op het gebied van begeleidingsvaardigheden en communicatieve vaardigheden.
  • Deelnemers bezitten in de basis didactische vaardigheden: ze kunnen instructies geven, kennen het verschil tussen een taakgerichte en persoonsgerichte begeleidingsstijl en schakelen effectief tussen deze twee stijlen in zowel ad hoc als bewust gepland communicatiemomenten.
  • Deelnemers kunnen meerdere soorten begeleidingsgesprekken voeren:
    • Voortgangsgesprek
    • Terugkoppelingsgesprek
    • Instructiegesprek
    • Positief motivatiegesprek
    • Aanspreekgesprek
  • Deelnemers herkennen de eigen kenmerken en voorkeuren in hun persoonlijke werk- en begeleidingsstijl.
  • Deelnemers passen hun luistervaardigheden actief toe en variëren in het stellen van open- en gesloten vragen.
  • Deelnemers geven effectief feedback en spreken iemand aan op houding en gedrag.
  • Deelnemers gaan effectief om met weerstand en emoties.
  • Deelnemers kunnen een objectieve indruk formuleren over iemands functioneren.

 

E-learningmodule

  • Resultaatgericht coachen

 

Data:

8, 9 oktober en 9 november 2018 Amsterdam

 

Praktische informatie:

  • Minimaal 8 deelnemers, maximaal 12 deelnemers.
  • Dag trainingen vanaf 09.00 – 17.00 uur en dagdeel trainingen van 09.00 – 12.30, tenzij anders aangegeven in de uitnodiging.

Inschrijfformulier - Resultaatgericht coachen

  • Alvorens u zich voor deze training in kunt schrijven, moet u akkoord gaan met onze Algemene Voorwaarden voor Open inschrijvingen
Menu Title