Retentie

4.00

v.a.2125

1,5 dag training
Maximaal 12 deelnemers

Training is ook beschikbaar in het Vlaams, Engels, Duits & Frans.

Neem contact op

Beschrijving

Het behouden van klanten, oftewel retentie, is voor elke organisatie van belang. Retentie is een vorm van verkoop waarbij met name loyaliteit een belangrijke rol speelt. Voor het binden en behouden van klanten heeft een klantcontactmedewerker communicatieve en commerciële vaardigheden nodig. In retentiegesprekken komen weerstand en tegenwerpingen vaak voor.

 

Doelstelling

De deelnemers leren hoe zij klanten kunnen binden en behouden. Door het oefenen van praktische cases leren de deelnemers hoe zij om kunnen gaan met tegenwerpingen en hoe zij loyaliteit kunnen kweken en verkopen.

 

Onderwerpen

  • boeien en binden van klanten
  • omgaan met tegenwerpingen
  • weerstand herkennen en hiermee omgaan
  • klacht- en omgangsbeleid om klanten te behouden
  • loyaliteit verkopen en creëren van loyale klanten
  • opzegredenen en ombuigingen

 

Resultaat

De deelnemers weten opzeggingen om te draaien en binden klanten aan zich, klanten blijven vanuit loyaliteit bij de organisatie.

 

E-learning module

  • gesprekssoorten
  • retentie
  • omgaan met weerstand bij verkoop

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Retentie” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *