Social Media Webcare

4.00

v.a.1450

1 dag training
Maximaal 12 deelnemers.

Deze training is ook beschikbaar in het Vlaams, Engels, Duits & Frans.

Neem contact op

Beschrijving

Als organisatie is het belangrijk dat je actief bent op social media. Het posten van berichten is een leuke eerste stap, maar het wordt pas echt interessant als je het gesprek aangaat met je klanten. De vraag is alleen, hoe reageer je op berichten van klanten? Er zijn genoeg voorbeelden van berichten en posts die viral zijn gegaan. Soms positief, maar ook negatief en met alle gevolgen van dien. Hoe kun je ervoor zorgen dat social media een toegevoegde waarde voor je organisatie is? En niet een klaagbaak voor klanten?

 

Tijdens de training Social Media krijg je als lid van het webcare team inzicht en handvatten omtrent social media. De focus ligt op het analyseren van de berichten die klanten sturen en posten. Waar komt de post vandaan? Wat wil de klant precies en hoe kun je daar als organisatie het beste op reageren? Klanten die klagen via social media hebben aandacht nodig en willen zich gehoord voelen. En daar is social media ideaal voor! Als organisatie en als individu is het belangrijk om je te realiseren wat het effect van social is. Vooral omdat Facebook en Twitter openbare communicatie middelen zijn. Dit zorgt ervoor dat het op een correcte wijze afhandelen van klachten cruciaal is. De training Social Media biedt handvatten om berichten te analyseren en correct te reageren. Social media is tenslotte een vorm van klantcontact en daar helpen wij je graag bij.

 

Doelstelling

De deelnemers kennen de impact van Social Media, krijgen inzicht in wat Social Media teweeg kan brengen en leren dit toe te passen in webcare klantcontact.

 

Onderwerpen

  • Wat is de impact van social media?
  • De Tone of Voice van de organisatie
  • Hoe om te gaan met emotionele klanten?
  • Het analyseren van berichten
  • Oefenen met reacties

 

Resultaat

Na het volgen van de Training Social Media ben je in staat klantgericht te reageren. Je kan een bericht analyseren en een gepaste reactie formuleren. De training bevat veel voorbeelden om inzicht te creëren wat er allemaal op social media gebeurt. Je gaat actief bezig met praktijkgerichte oefeningen waardoor je leert op correcte wijze te reageren op berichten. Op deze manier ben je bewust wat de impact is van de berichten die je post.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Social Media Webcare” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *