Effectief communiceren (basis)

Open Training
online of
klassikaal
2 dagen € 975,- (min 6 – max 12 deelnemers)
Locatie: Amsterdam of online

Voor wie: Deze training is voor professionals die ervaring hebben met klantgericht en professioneel communiceren en die zich verder willen ontwikkelen in effectieve gespreksvoering. Onze open trainingen zijn op MBO+ / HBO niveau ontwikkeld.

7 maart 2022 & 14 maart 2022 & 21 maart 2022 & 28 maart 2022 (online)
8 september 2022 & 15 september 2022 (klassikaal)

Vragen over deze open training?

Neem contact met ons op.
Contact

Uniforme en gestructureerde communicatie zorgt voor meer effectiviteit. Professionaliteit stijgt door inzet van een goede gespreksstructuur en door gebruik te maken van de juiste gespreksvaardigheden en technieken. Goed luisteren werkt stimulerend voor je gesprekspartner en voorkomt misverstanden. In deze interactieve training krijg je meer inzicht in je eigen communicatiestijl en in die van anderen. Je leert op een prettige, maar doelgerichte manier klantgericht en professioneel te communiceren, zowel intern als extern. Hiermee kan je je boodschap helder overbrengen en haal je het maximale resultaat uit (klant)gesprekken.

 

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training

  • Persoonlijke communicatie-leerdoelen
  • Communicatiestijlen                                                                 
  • Jouw meest effectieve gespreksstijl bepalen
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Hoe kom jij over op de ander?
  • Verschillende fases in het gesprek
  • Regie houden
  • Actief en empathisch luisteren
  • Vraagtechnieken
  • Feedback
  • Praktijksituaties
  • Persoonlijke ontwikkelstappen

 

Resultaat

Na afloop van de training:

  • heb je meer inzicht in jouw manier van communiceren en in die van anderen;
  • weet je hoe je daadkrachtiger en effectiever kunt communiceren;
  • weet je hoe je effectief om kunt gaan met weerstand en spanning;
  • bepaal je vooraf het doel en het gewenste resultaat van jouw gesprekken en schakel je, waar nodig, effectief op belangen, relatie en procedures;
  • weet je hoe je jouw boodschap helder over kunt brengen en hoe je effectief de boodschap van hun gesprekspartner kunt ontvangen;
  • ken je jouw eigen voorkeursstijl en ben je je ervan bewust dat je situationeel en contextueel zo nodig over kunt schakelen op een andere, meer effectieve stijl;
  • weet je hoe je effectief aan kunt sluiten bij, en daadwerkelijk contact kunt maken met jouw gesprekspartner(s);
  • weet je hoe je in gesprekken het door jouw vooraf beoogde effect en maximaal haalbare resultaat kunt bereiken.

 

Zelfstudie - Microlearning

  • Actief luisteren
  • Samenvatten
  • Vragen stellen
  • Empathie+

Schrijf je nu in voor de training Effectief communiceren (basis)


Het is niet helemaal juist ingevuld, controleer de gemarkeerde velden en probeer het nogmaals.


 
 

Momentje...

Bedankt voor je aanmelding.

Je hoort spoedig van ons!