Beschrijving
Tegenwoordig zijn klantvragen niet alleen maar klantenservice afhandelingen, maar een deur naar meerdere mogelijkheden. In de module Servicegerichte verkoop gaan we in op de mogelijkheden om te verkopen in een klantenservice gesprek.
Onderdelen
Aan het eind van deze e-learning beheerst de deelnemer de volgende onderdelen.
Van service naar sales
- Dienstverlening tijdens verkoopgesprekken
- Gesprekstructuur 5A’s (Alertheid, Aanvang, Analyse, Aanbod, Afsluiting)
- Verkoop tijdens dienstverleningsgesprekken
- Up-selling
- Cross-selling
- Proactief gedrag
Retentie
- Retentie
- Ambassadeurs
- Klantenbinding
- Loyaliteit van klanten
- Een klacht is een kans
- Persoonlijk contact
Omgaan met weerstand bij verkoop
- Oorzaken en bezwaren (informatiebehoefte, misverstand, nadeel, twijfel, uitstel, spel, macht, prijs)
- Onzekere verkoper
- Uitstel en overleg partner
- Algemene aanpak bij tegenwerpingen
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.