19-06-2019 / Workshop

De slag om het talent

Het vinden van de juiste kandidaat voor een openstaande functie vraagt tegenwoordig om goed ontwikkelde voelsprieten voor de zachte kant van de organisatie. Zoals identiteit, passie, normen, waarden en motieven. Voor kandidaten zijn alleen arbeidsvoorwaarden allang niet meer onderscheidend. Ze willen kunnen groeien, ze willen betekenisvol werk. Ze willen ook verantwoordelijkheid, vertrouwen, waardering en erkenning. Voor organisaties is een CV alleen allang niet meer onderscheidend. Mentaliteit en gedrag zijn leidende factoren. Hoe zorg je ervoor dat het juiste talent voor jouw organisatie kiest?

 

Vroeger was het vak van mensen werven voorspelbaar: je plaatste een vacature, wachtte op reacties, selecteerde de beste matches, ging met hen in gesprek en koos de beste kandidaat. Er waren vaak meer kandidaten dan vacatures dus je had keuze. Die luxe is voorbij. Tegenwoordig is de markt vooral kandidaatgedreven, door onder meer internationalisering, digitalisering en aantrekkende economie. Het aantal openstaande vacatures groeit hard en zal in 2020 rond de vijfhonderdduizend liggen. Dat betekent dat je als organisatie meer moet doen om de juiste mensen aan boord te krijgen. Harder werken? Of juist slimmer? Hoe dan ook, de strijd om getalenteerde professionals is losgebarsten.

 

Het is dus van belang om goed na te denken over hoe je jouw organisatie aantrekkelijk profileert en op welke manier. Welke stappen zet je om in contact te komen met talent? Wie zet je in als ambassadeur? Werf je via de bekende wegen het talent of kies je nu voor een uitdagende, andere en inventieve aanpak die echt bij jouw organisatie past? Een goed plan van aanpak rondom het thema people & engagement is cruciaal om talent te vinden en binden.

 

Hierover gaat de Masterclass ‘De Slag om het talent’. Op woensdag 10 juli en vrijdag 2 augustus organiseert Tele’Train deze één-daagse masterclass speciaal voor mensen werkzaam in HR, Management en Recruitment. Tijdens de Masterclass De Slag om het Talent gaan we in op:

  • De onderscheidende waardepropositie van jouw organisatie
  • Hoe je deze propositie kunt inzetten als basis voor werving
  • Op welke wijze jij potentiele kandidaten beter kunt bereiken, benaderen en bewegen
  • Hoe je effectieve gesprekstechnieken inzet
  • Hoe je je netwerk optimaal kunt inzetten

 

Een praktische en inspirerende workshop met veel toepasbare oefeningen. Je gaat naar huis met concrete pointers waarmee je aan de slag kunt. De masterclass kan ook incompany worden verzorgd of op maat voor een specifieke doelgroep.

 

Bekijk hier de masterclass.