Hoe zorg je voor betrokkenheid en verbondenheid bij online leren?
Iedereen gaat thuiswerken, en wel per direct. Dat was zo’n beetje de boodschap toen we net kennismaakten met Covid-19. In no-time werkten medewerkers niet meer in grote kantoren, maar verplaatsten alle werkzaamheden naar de keukentafel thuis. Vervolgens moesten hun opleidingen, cursussen, trainingen, coaching en alles wat daarbij komt kijken ook volledig online worden georganiseerd.
Natuurlijk is online leren niet nieuw. Al ruim 15 jaar drukt digitalisering een stempel op Learning & Development. Toch was 2020 ook voor online leren het jaar van de grote verandering, omdat alles nu online móest. Dat was soms wennen en er ging regelmatig iets mis, maar dat accepteerden we. We hadden immers geen keus. Maar nu, ruim een jaar later, accepteren we de tekortkomingen van digitaal leren niet meer.
Tele’Train ondersteunt organisaties bij Learning & Development.
Voor ons fungeerde het afgelopen jaar als een snelkookpan om te zien wat wel en niet werkt in online leren. Daar doen we de komende jaren ons voordeel mee, corona of niet.
In dit whitepaper lees je meer over de belangrijkste lessen die we leerden en ons beeld op de toekomst van Learning & Development. Bovendien geven we antwoord op de vraag hoe je voor betrokkenheid en verbondenheid zorgt bij online leren.