Geschreven door:

Romy de Lange
LinkedIn
18-09-2018 / Klant interview

Holland Casino

De gastvrije en persoonlijke benadering maakt dat Holland Casino al sinds 1974 garant staat voor een onvergetelijke avond. Natuurlijk grotendeels te danken aan de medewerkers op de vloer. Holland Casino stimuleert haar medewerkers om altijd beter te worden in hun vak en moedigt het ontplooien van talent aan. Samen met Yvette Vliegenthart is Tele’Train aan de slag gegaan met het ontwikkelen van verschillende vakopleidingen.

TeleTrain Amsterdam Vondelpark 111972725525

Wil je jezelf voorstellen? Wie ben je, wat doe je bij Holland Casino en hoe ben je ooit bij Holland Casino terecht gekomen?

Ik ben Yvette Vliegenhart, werkzaam bij Holland Casino als beleidsadviseur HR waarbij ik mij met name richt op het gebied van training en opleiding.

 

Twee jaar geleden viel mijn oog op een vacature voor de functie van HR adviseur. Deze vacature sprak mij erg aan, mede omdat de omschrijving van de werkzaamheden veel overeenkomsten toonden met de functie die ooit binnen McDonald’s Nederland had.

 

Twee jaar geleden zijn jullie een samenwerking gestart met Tele’Train. Wat was de aanleiding voor deze samenwerking?

Vlak voor mijn komst ontstond vanuit de vestigingen de behoefte om medewerkers op een meer uniforme en hedendaagse wijze op te leiden. Daarnaast had de organisatie behoefte om het trainen en opleiden van medewerkers beter te registreren. In een zoektocht waar ik nog niet bij betrokken was, is Tele’Train op ons pad gekomen.

 

Welke stappen hebben jullie met Tele’Train ondernomen?

In de afgelopen twee jaar hebben we samen met Tele’Train heel wat werk verzet. Zo zijn er voor de afdeling Tafelspelen twee, bijna drie, volledige vakopleidingen gelanceerd. Voor de afdeling Speelautomaten één, voor de afdeling Service twee. En we zijn nog druk bezig!

 

Zo hopen we in januari de vernieuwde vakopleiding Food & Beverage te lanceren en in februari de eerste vakopleiding voor de afdeling Security & Responsible gaming. En dan staan er nog meer vakopleidingen op de rol.

 

Naast de vakopleidingen werkt Holland Casino ook samen met Tele’Train voor opleidingsvragen die door middel van e-learning ondervangen kunnen worden.

 

Wat zijn de geboekte resultaten tot nu toe? Is dit wat je had verwacht?

Mooie opleidingsproducten met diversiteit, afwisseling in online en offline mogelijkheden met een fris en eigentijdse uitstraling.

 

De producten worden in de vestigingen enthousiast ontvangen. Dit verbaasd mij niet omdat we gekozen hebben om de vakopleidingen samen met de medewerkers, trainers, managers en Product Specialisten te ontwikkelen. Een deel van de doelgroep zat dus aan tafel bij de totstandkoming.

 

Hoe kijk jij naar de toepassingsmogelijkheden van e-learning voor nu en in de toekomst?

Ik verwacht dat e-learning voorlopig onderdeel zal blijven uitmaken van de mogelijke leermiddelen, al zullen de mogelijkheden van VR en AR wel meer en meer (financieel) toegankelijk gaan worden. Tegelijkertijd zal, zeker in een operationeel bedrijf, training on-the-job belangrijk blijven.

Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.

Contact