Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.
Ja, ik wil contact
19-01-2016 / Nieuws

Spelling & Grammatica razend populair in contactcenters

Door de verschuiving van klantcontact naar de kanalen e-mail, chat en social media, ziet Tele’Train een forse toename in de vraag naar training in schriftelijke vaardigheden. De SmartTrainer Spelling & Grammatica is een doelgerichte en flexibele leeroplossing, die een paar weken na de introductie al erg populair is in contactcenters!

 

Met de SmartTrainer oefenen medewerkers via smartphone, tablet en computer alle belangrijke spellingonderwerpen, zoals de dt-regels en hoofdlettergebruik. Door dagelijkse korte trainingen en directe feedback is het oefenen van spelling en grammatica simpel en leuk. In de app worden de vragen aangepast aan het kennisniveau van de deelnemer waardoor iedereen op zijn eigen tempo en niveau kan leren. Mirthe Dingemanse, Manager E-learning & Development bij Tele’Train : “Bij de schriftelijke communicatie in klantcontact is het van belang dat elk bericht helder, klantvriendelijk en correct is geschreven. Grammatica- en spelfouten zijn een regelrechte dooddoener. En juist daar blijken heel wat medewerkers nog wel wat hulp bij te kunnen gebruiken. Op de basis- en middelbare school heeft iedereen les gehad over de spelling- en grammaticaregels. Maar de Nederlandse taal is moeilijk en de regels zakken snel weer weg.”

 

Vergeetcurve

Zonder borging blijkt kennis binnen een paar weken na een training voor meer dan 90% te zijn weggezakt. De SmartTrainer zorgt voor slimme en flexibele borging. Medewerkers worden een aantal keer per week geprikkeld om hun kennis up to date te houden. De app werkt volledig adaptief: iedere medewerker krijgt een gepersonaliseerd aanbod van vragen en opdrachten, afgestemd op zijn/haar belangrijkste ontwikkelpunten. 

 

Snel inzetbaar

De SmartTrainer is een app die sinds de introductie in 2013 al door veel contactcenters wordt ingezet als effectieve aanvulling op product-, systeem- en vaardigheidstrainingen. Dingemanse vervolgt: “Veel van onze opdrachtgevers kiezen ervoor de SmartTrainer te vullen met organisatiespecifieke vragen en modules. Omdat Spelling & Grammatica bij alle organisaties een belangrijk topic blijkt, heeft Tele’Train hiervoor een database met meer dan 200 vragen en opdrachten gemaakt. Snel inzetbaar dus, binnen een dag maken we een kopie voor elke organisatie die er zelf mee aan de slag wil!”.