29-12-2015 / Nieuws

Tele’Train boekt succes met WFT-opleidingen voor Unique Customer Care

Tele’Train heeft voor Unique Customer Care een opleidingsstructuur ontwikkeld voor medewerkers van banken en verzekeraars.

Hiermee kunnen zij op een snelle manier hun verplichte WFT-certificaten (Wet op financieel toezicht) behalen. Deelnemers worden in ongeveer vijf weken klaargestoomd voor hun WFT-examen. De deelnemers studeren via e-learning, volgen examentrainingen en worden door professionals uit de praktijk getraind op adviesvaardigheden. Vervolgens maken de deelnemers het WFT-examen. Gedurende de opleiding coacht een trainer van Tele’Train op afstand.

Tele’Train heeft de opleidingsstructuur ontwikkeld voor WFT basis, WFT zorg, en alle vervolgmodules, zoals WFT schade en WFT Consumptief Krediet.

 

Hoog slagingspercentage

Aanvullend aan de e-learning, trainingen en coaching wordt de SmartTrainer ingezet: een app ontwikkeld door Tele’Train voor smartphone en tablet waarmee de flexwerkers dagelijks examenvragen kunnen oefenen.

Hester Mager, directeur Tele’Train : “De SmartTrainer houdt rekening met de sterke en zwakke kanten van deelnemers. De vragen worden aangepast aan het kennisniveau van elke deelnemer. Voor alle WFT-opleidingen was het slagingspercentage in 2015 gemiddeld 74 procent na de eerste examinering. Ruim 90 procent van alle cursisten slaagde na de tweede keer voor het examen. Het slagingspercentage laat een stijgende trend zien, mijn verwachting is dat deze trend zich in 2016 voortzet. Naar aanleiding van dit succes met de WFT- opleidingen voor Unique Customer Care werken we nu aan het op maat ontwikkelen van deze opleidingen voor diverse opdrachtgevers van Unique Customer Care. ”