Hoe ben je het vak ingerold en bij Tele’Train terecht gekomen?
Tijdens mijn studie heb ik stagegelopen op de afdeling onderwijskundige ondersteuning van een MBO-vakschool. In dat jaar was ik nog erg aan het uitzoeken in wat voor een soort organisatie ik zou willen werken. Van mijn stagebegeleidster kreeg ik als tip om contact te zoeken met Imke. Zij had bij diezelfde MBO-vakschool haar afstudeerscriptie geschreven. En had volgens mijn stagebegeleider een super leuke baan bij een onderwijskundig opleidingsbureau. Via Imke maakte ik toen kennis met Tele’Train. Tijdens mijn verdere studie is dat eigenlijk altijd blijven hangen, toen ik na mij studie de vacature op de website zag staan heb ik dan ook meteen gereageerd.
Je hebt tijdens je studie een half jaar in Oslo gestudeerd, hoe heb je dit ervaren? En merkte je verschil in de manier waarop ze daar naar leren kijken?
Het was heel bijzonder om even in een ander land te mogen wonen en samen te studeren met allemaal verschillende internationale studenten. Het mooiste aan Oslo vond ik wel dat je in een ‘grote stad’ was, maar dat je ook zo midden in de Noorse natuur kon staan. Tijdens dat half jaar heb ik mij verdiept in special needs education. Toen dacht ik al snel aan het leren met een bepaalde beperking. Mijn Noorse docent zei juist iedereen volgt special needs education, want iedereen heeft toch andere leerbehoeften.
Waar houd je je als Learning Consultant zoal mee bezig?
De meeste tijd houd ik mij vooral bezig met onderwijskundig ontwerpen, zoals het uitdenken van een e-learning module, het ontwikkelen van goede toets vragen of het schrijven van een script voor een informatieve animatie. Het is maar net wat het beste past bij de klant, het onderwerp en de doelgroep waarvoor ik ontwerp.
Hoe zie jij de toekomst van leren voor je? En van welke ontwikkelingen word je enthousiast?
Ik denk dat in de toekomst leren nog meer een combinatie wordt van veel verschillende vormen en technologieën. Dat het normaler wordt om virtual reality, augmented reality en kunstmatige intelligentie te integreren in onze leeroplossingen. Bijvoorbeeld dat het veel vaker voorkomt dat je tijdens een klassikale training gezamenlijk een virtuele wereld in stapt om bepaalde onderwerpen nog beter te kunnen begrijpen.
Laatst op het Next Learning Event zag ik bij de studie neuroscience een project waarbij een groep studenten gezamenlijk met behulp van een virtual- en augmented reality escape room de plaatsing van verschillende hersenonderdelen leerden kennen. Dat leek mij super leuk om te doen!
En als je dan niet aan het werk bent, wat doe je dan graag?
Lekker eten! Als ik niet aan het werk ben ga ik bijvoorbeeld graag uit lunchen of ben ik in de keuken bezig met een nieuw (bak)recept. Tekenen vind ik ook erg leuk om te doen, in mijn tekeningen spelen dieren meestal de hoofdrol. Dansen doe ik ook graag, ik heb lang jazzdans lessen gevolg, maar sinds dit jaar ben ik gestart met lessen in modern contemporary.