Deze training wordt op maat gemaakt, afgestemd op de doelgroep en de werkpraktijk.
Timemanagement
incompany
De werkdruk wordt hoger door een steeds breder takenpakket, veel vragen van collega’s, stapels administratie of een eindeloze stroom e-mails. De hoge werkdruk maakt dat je vooral brandjes aan het blussen bent. Dat kan anders! Timemanagement helpt om keuzes te maken en prioriteiten te stellen. Leer plannen en organiseren, tijdrovende gewoontes doorbreken en rust inbouwen. Deze praktijkgerichte training biedt handvatten voor meer structuur in je werk, een beter agendabeheer en een prioriteitenmodel. Naast praktische tips krijg je inzicht in de communicatieve vaardigheden die nodig zijn om regie over je eigen agenda te houden.
Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training:
- Persoonlijke leerdoelen
- De kern van je functie en verantwoordelijkheden
- Tijdsbesteding in kaart brengen – patronen en gewoontes
- Effectiviteit, efficiency en energie
- Het verschil tussen belangrijke en onbelangrijke taken onderkennen
- Een goede balans vinden tussen korte- en langetermijn activiteiten
- Prioriteiten stellen
- Voorkomen van uitstelgedrag
- Beheren van e-mailverkeer
- Assertief communiceren
- Grenzen stellen en bewaken
- Effectief delegeren en loslaten
- Planning en agendabeheer
- Praktijksituatie en voorbeelden
- Persoonlijk ontwikkelplan
Resultaat
- Je bent bewust van je persoonlijke werkstijl en je kan je eigen taken overzichtelijk maken en houden
- Je deelt je tijd beter in aan de hand van doelen en prioriteiten
- Je werkt efficiënter met e-mail
- Je kan assertief communiceren met je omgeving, zodat je baas wordt over jouw tijd
- Je gaat preventief om met stress en je creëert een gezonde werk-privébalans
- Je weet rust op je werkplek te creëren en werkt met meer plezier