Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.
Ja, ik wil contact

Bij de verzekeringsmaatschappij OHRA doorlopen nieuwe klantcontactmedewerkers op de afdelingen zorg, schade en claims als inwerkprogramma verschillende e-learningmodules. Samen met Linda van der Staak – kennismanagement specialist zorgverzekeringen – ging Tele’Train aan de slag met de herontwikkeling van het opleidingsprogramma.

 

Aanleiding

Elk jaar switchen honderden mensen van zorgverzekering aan het einde van het jaar. Deze piek zien ze bij het contactcentrum van OHRA Zorg ook. Daarom lanceren ze elk jaar de ‘Zorg Campagne’. Tijdens deze periode worden er 100 à 120 medewerkers opgeleid om de ‘switchers’ zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Een hele klus, waarbij een goed opleidingsprogramma cruciaal is.

 

Ontwikkeling

Vanaf juni tot en met september is er keihard gewerkt om het nieuwe opleidingsprogramma te ontwikkelen. Daar zat een flinke deadline op, want 1 oktober moesten alle modules klaar staan om geïntroduceerd te worden. En dat is gelukt. Samen met OHRA  heeft Tele’Train zes leerpaden ontwikkeld; al deze leerpaden starten met een introductievideo van een ervaren agent. Gevolgd door verschillende micromodules over de belangrijkste onderwerpen waar je als agent mee te maken krijgt. In deze micromodules wisselen filmpjes, audio en interactieve werkvormen elkaar af. Alles om het leren leuker en gemakkelijker te maken.

 

Samenwerking

Naast dat het nieuwe opleidingsprogramma goed is ontvangen binnen de organisatie en nu al mooie resultaten laat zien, is OHRA ook heel erg te spreken over de samenwerking met Tele’Train. “Wat ik prettig vond in de samenwerking met Tele’Train is dat ik te alle tijde met ze kon schakelen, als ik een vraag had werd ik meteen geholpen. Vooral het directe contact was heel fijn. Daarnaast namen we elke week met de projectleider vanuit Tele’Train alle zaken door. Waar staan we? En wat moeten we nog doen? Door de korte lijntjes met de ontwikkelaars en projectleider had ik het gevoel dat er geen moment tijd verloren ging, we konden constant door.”

 

Natuurlijk vond OHRA het niet alleen fijn om extra handjes te hebben tijdens de ontwikkeling van het nieuwe opleidingsprogramma, ook de deskundigheid van Tele’Train kwam goed van pas. “Je hebt een idee, maar je weet niet precies hoe je daar moet komen. Ik vertelde ze dat ik zo graag wil dat medewerkers iets leren, maar niet het idee hebben dat ze aan het leren zijn. Door de deskundigheid van Tele’Train, kwamen daar echt hele mooie dingen uit. Ze zijn dus ook echt deskundigen op het gebeid van onderwijskunde.”

Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.

Contact