Social media/webcare
Ken jij ook originele social media berichten die je zijn bijgebleven? Als organisatie is het belangrijk dat je actief bent op social media. Het posten van berichten is een leuke eerste stap, maar het wordt pas echt interessant als je het gesprek aangaat met je klanten. De vraag is alleen, hoe reageer je op berichten van klanten? Er zijn genoeg voorbeelden van berichten en posts die viral zijn gegaan. Soms positief, maar ook negatief en met alle gevolgen van dien. Hoe kun je ervoor zorgen dat social media een toegevoegde waarde voor je organisatie is? En niet een klaagbaak voor klanten? In de training geven wij je het antwoord.
Micro learning:
- Analyseren van digitale communicatie
- Kernachtig schrijven
Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training:
- De impact van social media
- Opvallende praktijkvoorbeelden
- Kansen/quick wins naar aanleiding van de 0-meting
- Do’s en dont’s op de verschillende kanalen
- Elkaar feedback geven op berichten en plan van aanpak ontwikkelen
- Social media berichten;
Analyseren
Emotie bepalen
Doel van reactie bepalen
Taal kiezen en inhoud bepalen