Werkspot is het platform dat vakmannen en consumenten bij elkaar brengt. Consumenten plaatsen op Werkspot.nl hun klus en aangesloten vakmannen kunnen op deze klussen reageren. “Voor consumenten willen we de meest eenvoudige en betrouwbare manier zijn om een vakman te vinden. Voor vakmannen willen we de beste manier zijn om nieuwe opdrachten mee binnen te halen.” Jan Vinken, Customer Experience Manager, Werkspot.
Empathie tonen
“Voor Werkspot is het belangrijk de relatie met haar klanten op te bouwen. Wij weten dat vakmannen emotioneel gedreven zijn. Zij maken hun keuzes vaak op basis van gevoel in plaats van cijfers. Daarom is het belangrijk dat onze medewerkers empathie tonen voor de feedback van vakmannen en de juiste vragen stellen, om hen op die manier op lange termijn aan Werkspot te binden. Ons platform is voor veel vakmannen een relatief nieuwe manier om opdrachten binnen te halen. Het is daarom belangrijk dat we vanaf het allereerste moment dat ze zich bij ons aanmelden een relatie met hen opbouwen. Neem het voorbeeld van hun vaste verfleverancier. Daar gaan ze langs, ze drinken een kop koffie, horen de laatste nieuwtjes, krijgen de beste tips. Wij willen zo’n zelfde relatie met onze klanten creëren.”
Vijf thema’s
“De afdeling Customer Service heeft de training gevolgd om inbound vragen van klanten via telefoon, mail en social media zo effectief mogelijk te kunnen beantwoorden. De afdeling Customer Success is verantwoordelijk voor het succesvol maken van vakmannen. De medewerkers van deze afdeling volgden een training over hoe zij sterke relaties kunnen opbouwen en commercieel slagvaardiger worden. Verder hebben wij meerdere plenaire presentaties van Tele’Train consultants gevolgd. In drie maanden hebben we vijf thema’s behandeld: omgaan met klanttypen, gespreksstructuren, omgaan met emoties, zakelijk/schriftelijk communiceren en signaleren/omgaan met commerciële kansen.”
Op maat gemaakt
“Het probleem is dat wij als internetbedrijf een vrij anonieme leverancier zijn voor de vakman en daardoor vaak een onpersoonlijke manier van communiceren hanteren (bijvoorbeeld via de mail). Om klanten op de lange termijn aan ons te binden en tevreden te houden is customer intimacy cruciaal. Mede dankzij de trainingen zijn onze medewerkers in staat vakmannen te activeren, behouden en tevreden te houden. Tele’Train biedt modulair trainingen aan, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat de pakketten op maat gemaakt zijn. Ze werken met hele goede in-house trainers, die allemaal in de trainingsmethode geloven en deze dus ook effectief kunnen overbrengen. De combinatie van e-learning pakketten en de kwaliteit van de trainers sprak ons het meeste aan. Daarnaast hebben ze zeer overtuigende klantcases om te laten zien.”
Waardering
"De training was erg nuttig en de combinatie van e-learning en praktijktraining zorgt voor goede resultaten. Ook de toegankelijkheid van de trainers en de mogelijkheid om veel vragen te stellen werd zeer gewaardeerd."