Omgaan met emoties

incompany
Deze training wordt op maat gemaakt, afgestemd op de doelgroep en de werkpraktijk.

Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.
Ja, ik wil contact

 

Emoties van klanten kunnen soms hoog oplopen bij klachten, financiële kwesties of andere gevoelige onderwerpen. Het is belangrijk om te begrijpen hoe je effectief kan omgaan met emoties zoals verdriet, angst en boosheid of hoe je deze emoties zelfs voor kan zijn.

In deze blended training leer je emoties herkennen vanuit eigen gedrag, leer je gedrag van anderen te begrijpen en vergroten we jouw weerbaarheid. Je leert  hoe je met effectieve vaardigheden kan meebewegen om emotioneel geladen gesprekken goed te laten verlopen. Als basis voor deze training adviseren we de training effectief communiceren.

 

Micro learning:

  • Omgaan met emoties
  • Empathie+

 

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training:

  • Herkennen en benoemen van emoties
  • Inzicht in eigen gedrag en gedrag van anderen
  • Effect van communicatie bij emoties
  • Weerbaarheid
  • Empathie
  • Gespreksvaardigheden en technieken bij emoties
  • Ombuigen van weerstand
  • Praktijksituaties
  • Persoonlijke ontwikkelstappen