Effectief telefoneren
Online of
klassikaal
Locatie: Amsterdam of online
Deze training is voor professionals die ervaring hebben met klantgericht en professioneel communiceren en die zich verder willen ontwikkelen in effectieve gespreksvoering. Onze open trainingen zijn op MBO+ / HBO niveau ontwikkeld.
2 april 2025
Hoe kom jij over aan de telefoon? Wat is het effect van jouw telefonische communicatie? Welke waarde voeg jij toe voor jouw organisatie in een klantgesprek? In deze training leer je om op professionele en klantgerichte wijze en met juiste gespreksvaardigheden en technieken de telefonische klantgesprekken af te handelen.
Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training
-
Gespreksstructuur – slimme opbouw van een gesprek
-
Luisteren, samenvatten, doorvragen
-
Schakelen tussen gespreksniveaus
-
Regie houden
-
Omgaan met klanttypen
-
Afsluiten van een gesprek
- Je bent bekend met etiquette en protocol.
Resultaat
-
Je bent je bewust van de impact van je telefoongesprekken.
-
Je hebt vat en invloed op het resultaat van je telefoongesprekken.
-
Je neemt en houdt de regie tijdens het telefoongesprek.
-
Je kunt omgaan met breedsprakigheid, weerstand en lastige situaties.
-
Je voorkomt escalaties en begrenst je waar nodig op professionele wijze.
-
Je past tijdens je telefoongesprekken effectief professionaliteit, klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en resultaatgerichtheid toe.
-
Het voeren van een telefoongesprek kost je minder moeite.
-
Je hebt geoefend met lastige situaties uit eigen praktijk.
Zelfstudie
-
Actief luisteren
-
Samenvatten
-
Vragen stellen
-
Gespreksstructuur
-
Gedragstypen
Schrijf je nu in voor de training Effectief telefoneren