Deze training wordt op maat gemaakt, afgestemd op de doelgroep en de werkpraktijk.
Incasso
incompany
Een persoonlijke klantbenadering draagt bij aan een effectieve debiteurenbewaking. Hoe analyseer je de oorzaken van de niet tijdige betaling? Hoe kun je op een klantvriendelijke wijze afspraken maken over een betalingsachterstand? En hoe kan je dit in de toekomst voorkomen? Tijdens de training leer je op een effectieve en klantvriendelijke wijze de debiteuren achterstand te verkleinen.
Micro learning:
- Actief luisteren
- Samenvatten
- Vragen stellen
- Gespreksstructuur
- Gedragstypen
- Omgaan met emoties
Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training:
- De structuur van het incassogesprek
- De doelstelling van het incassobeheer en de relatie met verkoop
- Uitvraag- en onderhandelingstechnieken
- Bewustwording van eigen rol en mogelijkheden
- Opvolging en afspraken maken voor vervolgacties
- Omgaan met weerstanden, klachten en smoezen
- Omgaan met diverse klanttypen
- Omgaan met eigen sterkte- en aandachtspunten