Retentie

incompany
Deze training wordt op maat gemaakt, afgestemd op de doelgroep en de werkpraktijk.

Nieuwsgierig geworden?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best.
Ja, ik wil contact

Hoe ga jij ermee om, als een klant wil opzeggen? Het behouden van klanten, oftewel retentie, is voor elke organisatie van belang. Het vasthouden van klanten kost minder dan nieuwe klanten werven. Daarom is het slim om veel aandacht te besteden aan retentiegesprekken en de conversie hierop te verhogen. In retentiegesprekken komen weerstand en tegenwerpingen vaak voor, hiervoor zijn goede communicatieve én commerciële vaardigheden nodig. Tijdens de training leren wij je hoe je met goede gesprekstechnieken kunt omgaan met tegenwerpingen en meer klanten voor jouw organisatie kan behouden.

 

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training:

  • Beïnvloeden met communicatie
  • Omgaan met tegenwerpingen
  • Weerstand herkennen en hiermee omgaan
  • Klacht- en omgangsbeleid om klanten te behouden
  • Loyaliteit verkopen en creëren van loyale klanten
  • Opzegredenen en ombuigen